مشکلات رایج باتری خودرو

طراحي سايت حرفه اي در شيراز

مشکلات رایج باتری خودرو

۸ بازديد

مشکلات رایج باتری خودرو

 

 باطری یکی از اجزای مهم خودروی شماست و در واقع قلب ماشین است. باتری ماشین برق مورد نیاز برای روشن شدن خودرو را تامین می کند. در واقع شما وقتی استارت می زنید برق از باتری به موتور می رسیده و موجب روشن شدن خودروی شما می گردد. بدون شک حداقل یک بار برای شما هم پیش آمده که اقدام به استارت زدن می کنید اما ماشین روشن نمی شود. روشن نشدن خودرو در بیش تر مواقع به دلیل خالی شدن باطری خودرو یا فرسوده شدن آن است.

اطلاع از باتری و مشکلات رایج آن به شما کمک خواهد کرد تا در هنگام بروز مشکل بتوانید خودتان خودرو را عیب یابی کرده و تا حد امکان در صدد رفع برخی از این مشکلات برآیید. در ادامه ی مقالات خودروبر در کرمان با ما مراه باشید تا مشکلات رایج باتری خودرو را بررسی نماییم.

 

خالی شدن باتری خودرو

همان طور که گفتیم باطری ماشین توسط برق کار می کند و بدیهی است که برق آن به مرور زمان تخلیه شود. معمولا عمر مفید باتری یک سال است و بیش تر از این مدت ممکن است به درستی کار نکند. اما اگر باتری خودروی شما بسیار زود تر از این زمان خالی شد، احتمالا به دلایلی از جمله استفاده ی بیش از حد از قابلیت های اضافی خودرو مانند چراغ ها و کولر است. برای رفع این مشکل بهتر از مواردی از قبیل چراغ های زنون، مه شکن و کولر زیاد استفاده نکنید و فقط در مواقع ضروری و مورد نیاز آن ها را روشن کنید. چرا که این امکانات خودرو بسیار پر مصرف هستند.

همچنین از دلایل دیگری که ممکن است موجب خالی شدن باطری خودرو شود، مشکل در سیستم شارژ خودرو، خراب بودن دیود دینام و تمام شدن عمر باتری است. بنابراین این موارد را همیشه بررسی کنید تا بعدا برای شما دردسر ساز نشود.

 

فرسوده شدن باتری خودرو

تولید کنندگان باطری خودرو این محصول را فقط یک سال ضمانت می کنند و عقیده دارند که عمر مفید آن تا یک سال است. اما معمولا 2 تا 3 سال نیز می توان از آن استفاده نمود. بنابراین اگر بیش تر از سه سال از عمر باتری خودرویتان می گذرد و دچار مشکل شده است، مهم ترین دلیل مشکلات آن فرسوده شدن باطری است و سعی کنید به جای تعمیر، آن را تعویض کنید. چرا که در صورت تعمیر ممکن است باز هم بازدهی لازم را نداشته و دوبراه مشکلات برای آن پیش بیاید.

 

جوش آمدن و ترکیدن باطری خودرو

گاهی اوقات نیز پیش می آید که باطری خودرو جوش آمده یا می ترکد. این موارد به دلیل داغ شدن بیش از حد باتری به وجود می آید. دلیل آن نیز می تواند کیفیت پایین باتری خودرو باشد. بنابراین همیشه سعی کنید از مراکز معتبر و برند های معروف باتری خودروی خود را تهیه کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

 

خودروبر زرند،
خودرو بر رفسنجان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.