آرشیو شهریور ماه 1401

طراحي سايت حرفه اي در شيراز

تفاوت باتری اسیدی و اتمی

۱۱ بازديد

تفاوت باتری اسیدی و اتمی

مقایسه باتری اسیدی و اتمی

باتری اسیدی از جنس سرب است. در حالی که باتری اتمی از جنس آلیاژ کلسیم و سیلور است. این موضوع سبب افزایش طول عمر باتری های اتمی می شود. در باتری های اسیدی سطح الکترولیت کاهش می یابد و این نشانه تمام شدن باتری است. اما در باتری اتمی سطح الکترولیت کاهش نمی یابد. چراغ ها در باتری اتمی هر کدام میزان شارژ روی باتری را نشان می دهند. برای مثال رنگ سبز نشانه شارز کامل، رنگ سیاه نشانه ضعیف شدن باتری و رنگ سفید نشان دهنده تخلیه کامل باتری و خرابی آن است. در بسته بندی این دو نوع باتری، تفاوت هایی نیز وجود دارد. باتری اسیدی شش درب دراد که هم قابل باز شدن و هم قابل تشخیص هستند. در ساختار این نوع باتری ها، آب و اسید سولفوریک وجود دارد و از واکنش بین صفحات آن، محلول الکترون آزاد می شود. باتری های اسیدی به دلیل نیاز به افزایش آب مقطر، باتری نیاز به مراقبت نامیده می شوند. قالب باتری اتمی پلمپ است و اسید آن خارج نمی شود.
الو باتری شیراز
خرید باتری صدرا

 

سنسور اکسیژن خودرو

۹ بازديد

سنسور اکسیژن خودرو

 

یکی از نکاتی که امروزه توجه مشتریان را به خود جلب می کند میزان مصرف سوخت است. حتی در برخی کشور ها به علت مقررات درباره میزان تولید آلاینده های زیست محیطی، کنترل مصرف سوخت و انتشار آلاینده های ناشی از آن از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. مصرف سوخت در خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد؛ یکی از مهمترین نکات درباره مصرف سوخت خودرو میزان نسبت هوا به سوخت خودرو است که میزان مصرف سوخت را نیز مشخص می کند؛ این نسبت اکسیژن یا هوا به سوخت در خودرو توسط قطعه ای به نام سنسور اکسیژن خودرو کنترل و مدیریت می شود.

سنسور اکسیژن خودرو

 یا سنسور لامبدا (lambda sensor) یک قطعه الکترونیکی است که نسبت اکسیژن موجود در مایع یا گاز را اندازه گیری می کند. این قطعه اولین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی توسط شرکت رابرت بوش ساخته شده است.لامبدا که یک حرف یونانی است، نشان می دهد که میزان نسبت هوا به سوخت برابر است یا نه. سنسور اکسیژن در موتور های احتراق داخلی وطیفه اندازه گیری نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را بر عهده دارد. مقادیری که  توسط این حسگر اندازه‌گیری شده اند، برای مدیریت موتور در سیستم های انژکتوری و همچنین کنترل آلاینده های حاصل از احتراق سوخت به کار گرفته می شوند.

وجود اکسیژن برای انجام فرآیند احتراق و کارکرد صحیح موتور باید به میزان لازم باشد و این امری حیاتی است . در صورتی که نسبت اکسیژن و سوخت به اندازه کافی نباشد ، عملکرد موتور خودرو دچار مشکل خواهد شد. 

حسگر اکسیژن در سیستم اگزوز گازهای خروجی قرار داده شده و به انژکتور و سیستم زمان بندی موتور این امکان را می دهد که به صورت بهینه کار کنند. عملکرد این سنسور در نهایت برسیستم کنترل میزان آلایندگی هم تاثیرگذار است. سنسور اکسیژن، داده های اندازه گیری شده را به ECU می فرستد تا این قطعه بتواند نسبت ایده آل هوا به سوخت را برای عملکرد صحیح موتور تعیین کند. عدم عملکرد صحیح سنسور اکسیژن خودرو می تواند تاثیری منفی روی میزان آلایندگی و عملکرد موتور داشته باشد. سنسور اکسیژن در واقع مقدار اکسیژن نسوخته در اگزوز را نشان می دهد. ولتاژ تولید شده که معادل اکسیژن نسوخته است، در کمترین غلظت اکسیژن، معادل ۰٫۱ ولت و در بیشترین غلظت، معادل ۰٫۹ ولت است.

خدمات خودروبر در کرمان
حمل خودرو در کرمان


تاریخچه فوتبال دستی

۱۲ بازديد

تاریخچه فوتبال دستی

تاریخچه 

در حدود سال‌های ۱۹۲۳ تا ۱۹۳۷این بازی ابداع شده است. در مورد اختراع فوتبال دستی ‌نمیتوان با اطمینان نظر داد، ولی آن چه به نظر می رسد این است که، بازی فوتبال دستی درسه کشور: انگلستان، فرانسه و اسپانیا به‌طور همزمان اختراع شده است.

در سال ۱۹۲۳ هارولد سیرل برای اولین بار بازی فوتبال دستی را به ثبت رساند، اما ادعاهای زیادی مبنی براین موضوع  که میز فوتبال دستی در سال ۱۸۸۰ نیز مورد استفاده بوده است، وجود دارد.

علاوه بر این از اولین مخترعان میز فوتبال دستی و قوانین آن میتوان به دو مخترع دیگر اشاره نمود.  الکساندر فینستر اسپانیایی ادعا دارد که برای اولین بار او میز فوتبال دستی و قوانین آن را اختراع کرده است، اما پرونده‌ها و شواهدی مبتنی بر این موضوع موجود نمی باشد.  لوسیانس روسنارت اهل فرانسه نیز ادعا می‌کند که میز فوتبال دستی را برای سرگرم کردن پدربزرگ‌ها اختراع کرده است.

فروش میز فوتبال دستی در شیراز

 

قوانین مربوط به آدم ربایی

۱۱ بازديد
قوانین مربوط به آدم ربایی
یکی از موارد هراس انگیز و ترسناک برای هر کسی دزدین او یا به اصطلاح آدم ربایی می باشد. انتقال یک یا چند فرد از مکانی به مکان دیگر برخلاف اراده آنان، را آدم ربایی می نامند. البته نکته مهم این است که ربودن فرد بر اساسس نقشه یا نیرنگ یا خدعه یا دروغ باشد. در تعریفی دیگر برای آدم ربایی آمده است: انتقال یک شخص بدون رضایت او از محلی به محل دیگر به وسیله زور، تهدید یا فریفتن.

تعریف دقیق آدم ربایی 
معنی آدم ربایی، سلب آزادی تن می باشد؛ بایستی در وهله اول معنی آزاد تن را بدانیم . آزادی تن اینگونه تعریف شده است: «آزادی بدنی هر شخص به گونه ای که قادر باشد از هر نقطه کشور به نقطه دیگر آن، مسافرت کرده یا نفل مکان کند یا از کشورش خارج شود یا برگردد. بنابراین آدم ربایی به معنای سلب آزادی تن دیگری بدون رضایت او و با قصد نامشروع، از راه جابجائی از محلی به محل دیگر می باشد.

 

آشنایی با اقسام آدم ربایی

به آدم ربایی جرم مرکب و یا دروغین نیز می گویند. غالبا آدم ربایی ها با زور همراه هستند. متهم به روش ها مختلفی می تواند زور خود را اعمال کند از جمله: تهدید با اسلحه یا به زور سوار خودرو شخصی کردن و یا از عمد و با نقشه قبلی کسی را گول زدن که فرد با خواست خود به خانه مجرم برود یا ماشین سوار شود.

وقتی صحبت از آدم ربایی می شود، عموما به این فکر می کنیم:  مجرم در قبال آزادی فرد، پول درخواست می کند. درخواست پول غالبا از سمت مجرم مطرح می شود. در جریان آدم ربایی، در صورت وارد شدن هرگونه آسیب به شخص، علاوه بر مجازات اصلی آدم ربایی، مجازات آسیب هم به آن اضافه می شود.

 وکیل آدم ربایی خوب در شیراز
وکیل آدم ربایی در شیراز
مجرب ترین وکیل شیراز