آرشیو اردیبهشت ماه 1400

طراحي سايت حرفه اي در شيراز

شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد

۱۷ بازديد

شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد

 

كانادا داراي دانشگاه هاي معتبر و شناخته شده اي در سراسر جهان است كه توجه بسياري از دانشجويان بين المللي را جهت ادامه تحصيل در اين كشور به خود جلب كرده است. 97 دانشگاه در كانادا دوره كارشناسي ارشد را ارائه مي دهند و متقاضيان ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد نيز رو به افزايش است. شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد موضوع اين مقاله است.

 

شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد

 

شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد – پذيرش

شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد و پذيرش در دانشگاه ها به اين صورت است كه بايد در آزمون ورودي دانشگاه مورد نظر شركت كرده و نمره قبولي كسب نماييد. از ديگر شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد داشتن مدرك كارشناسي يا ليسانس با معدل بالاي 15، داشتن مدرك زبان، سه توصيه نامه از اساتيد قبلي و داشتن رزومه تحصيلي قوي و معتبر مي باشد.

 

شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد – هزينه تحصيل

تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد رايگان نيست و بايد تمكن مالي كافي به اين منظور داشه باشيد. به طور متوسط هزينه ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد 30000 دلار در سال مي باشد. با اخذ بورسيه تحصيلي كانادا در مقطع كارشناسي ارشد مي توان اين هزينه را تا 12000 دلار كاهش داد. بورسيه تحصيلي كانادا در مقطع كارشناسي ارشد به دانشجوياني كه از نمرات بالا و سطح زبان خوبي برخوردار باشند تعلق مي گيرد.

 

شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد – زبان

در بررسي شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد زبان تحصيل اهميت ويژه اي دارد. زبان تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد در شهرهاي فدرال كانادا به زبان انگليسي و در شهرهاي كبك كانادا به زبان فرانسوي مي باشد. بنابراين با توجه به شهر مورد نظر براي ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد بايستي مدرك زبان مربوطه را ارائه دهيد.

 

شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد – طول دوره تحصيل

طول دوره تحصيل از شرايط  ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد بين 1 تا 3 سال است. طول دوره تحصيل در كانادا در  مقطع كارشناسي ارشد با توجه به نوع برنامه ريزي تحصيلي دانشگاه تعيين مي گردد. دوره هاي تحصيلي در مقطع كارشناسي ارشد به دو صورت پژوهش محور (بدون پايان نامه) و بصورت گذراندن واحدهاي درسي همراه با پايان نامه ارائه مي شود.

 

شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد – مدارك

مدارك و شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد به قرار زير مي باشد:

- پاسپورت

- روزمه

- مدرك كارشناسي

- مدرك زبان

- انگيزه نامه

- عكس

- توصيه نامه

 

شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد – دانشگاه ها

دانشگاه هاي كانادا نيز در بررسي شرايط ادامه تحصيل در كانادا در مقطع كارشناسي ارشد قابل توجه هستند. سه دانشگاه برتر در كانادا كه دوره كارشناسي ارشد را ارئه مي كنند عبارتند از :

McGill University

University of Toronto

The Universiti of British Columbia

 

جزئيات بيشتر را در مقاله زير بخوانيد:

تحصيل در كانادا

تحصيل در كانادا

 

 

 

سفارت كانادا در ايران:

آدرس : تهران ، خيابان استاد مطهري ، خيابان شهيد سرافراز ، پلاك 57

تلفن : 81520000-021

فكس : 88757054-021